Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.1.2007, Jan Vítek, recenze
Dnes se mrkneme na novinku od Enermaxu. Jde o klasický middletower, jenž se chlubí dvěma specialitkami, z nichž ta první je dle výrobce světovým unikátem. Enermax se specializuje na výrobu kvalitních zdrojů, tak uvidíme, zda se to odrazí i v této skříni.
lukas1107d | 1.9.200710:32
Na co je ten plastovy ctverecek?
Odpovědět0  0
luco7 (8) | 4.1.20077:47
da sa tam namontovat Thermalright Ultra­-120 ? alebo to bude koli vetraku zavadzat ?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 5.1.200713:14
To nevím, ale obávám se, že jestli ano, tak to bude velmi, velmi natěsno.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (220) | 3.1.200721:13
...vic prachu... Tunelak s 2*120 ­(zdroj a vyfuk­) vzadu rulez :­-D Vyrobci by se uz mohli prestat snazit byt zajimavi a mohli by udelat neco funkcniho.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 5.1.200713:17
Funkční skříně už jsou přecí dávno překonané. Moderní skříně musí mít něco, čím se od ostatních liší a čím se vyvyšují a je už jedno, jestli to něco plní nějaký účel. Bohužel.
Odpovědět0  0
Wlado (7) | 3.1.200719:08
Da se sehnat samostatne ten obrovsky 250 mm vetrak?
Odpovědět0  0
makakova hlava (26) | 3.1.200717:25
Tiez to mam, ale nevedel som naco to pouzit. Aky to plni ucel?
Odpovědět0  0
m_s | 3.1.200718:45
V článku je důvod i užití napsáno!
Třeba kvůli možnému zapnutí ­(resetu­) počítače, pokud si rozsvítím třeba zářivku.
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 3.1.200719:00
No, bojím se že to nebude tak úplně pravda ;­-­) primární účel je přesně opačný ­- zabránit nežádoucímu vyzařování z boardu směrem ven, aby počítač, postavený do tohoto case, méně rušil své okolí ­(rádio, TV, ..­) a prošel zkouškami elektromagnetické kompatibility, nezbytnými k udělení CE certifikátu
Odpovědět0  0
makakova hlava (26) | 3.1.200721:24
Dik. Takze sa bez toho obidem. Ten popis v texte hovori ze sa do toho daju kable a nie preco­- to som chcel vediet.
Odpovědět0  0
m_s | 4.1.200716:01
To já taky! Při delších vodičích může dojít k indukování chybového napětí i když jsem s tím taky neměl problém. Rušení je buď zvnějšku, nebo zevnitř, kde je taková možnost větší. Viz požadavky na přívody k čelním konektorům ­(třeba USB­), zkroucené vodiče, nebo některé kulaté IDE datové kabely se zemnícím kablíkem.
Certifikát CE NENÍ o EMI, ale je to vlastně zapracovaná směrnice EU ­(212­/1997 Sb.­) týkající se BEZPEČNOSTI vybraných zařízení!! V případě el. zař. obdoba ESČ. Prostě takové zařízení při dodržení pokynů výrobce nemá uživatele zranit, nebo zabít.
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 5.1.200710:13
k CE ­- nechce se mi o tom diskutovat, prostě nemáte pravdu naprosto v ničem. Zákonné opatření NENÍ nějaká směrnice 212 ale zákon 22­/97Sb., jeho součástí JE u produktů jako jsou PC odkaz na další normy definující nutnost provádění testů elektromagnetické kompatibility, nejenom el. bezpečnosti, EMI je jen součást celkové EMC ­- testuje se i odolnost atd.

K feritu ­- zkuste si schválně spočítat reaktanci těch pár závitů kabelu ­(indukčnost bych odhadoval na pár set uH­) na poměrně dlouhých pulsech z pulsního rušení při startu výbojky­/zářivky a sám uznáte, že její vliv rozhodně nebude tím primárním, kvůli čemu se tam torid dává.

Odpovědět0  0
m_s | 6.1.200712:43
se v čísle zákona č. 22­/1997 + NV 17­/2003 Sb. + NV 18­/2003 Sb. v případě el. zař. s požadavkem na EMC, ale:
§1­/a­) 22­/1997:
způsob stanovování technických požadavků na výrobky, které by mohly ve zvýšené míře ohrozit zdraví nebo bezpečnost osob, majetek nebo životní prostředí, popřípadě jiný veřejný zájem, ­(dále jen ­"oprávněný zájem­"
Takže opravdu nemám pravdu v NIČEM, jak uvádíte!
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 6.1.200719:06
ano, nemáte. Zkuste zalistovat ještě kousek dál přímo v zákonu a ne v tom, co o něm říkají různí neználkové..

Zákon č. 22­/1997 Sb. o technických požadavcích na výrobky pro posuzování shody pro nařízení vlády v případě např. IT komponentů zastřešuje nařízení vlády 168­/1997 Sb. kterým se stanoví technické požadavky na elektrická zařízení nízkého napětí ­(=el. bezpečnost­) a 169­/1997 Sb. kterým se stanoví technické požadavky na výrobky z hlediska jejich elektromagnetické kompatibility ­(=EMC­).
Odpovědět0  0
Liborius (7) | 3.1.200711:01
Místo v recenzi použitého slova ­"ližiny­" bych navrhoval použít daleko vhodnější synonyma: ­"lízárny­" a ­"blížiny­" ­- vzor ­"blízat­", nebo ­"plížiny­" ­- vzor ­"plízat­". Archaismům typu ­"ližiny­" se v souvislosti s daným tématem raději vyhýbejte. Děkuji ;­-­)
Liborius
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 3.1.200711:51
lol plízat :P
Odpovědět0  0
Miko (230) | 3.1.200712:15
jako vtip dobrý :­))
Odpovědět0  0
tequilla (14) | 3.1.200714:22
Skoda, ze to neslouzi k lizani, blizani ani plizani. Jsou to proste lyziny od slova lyze.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 3.1.200716:34
Ne, jsou to ližiny od slova ležeti.
Odpovědět0  0
m_s | 3.1.200718:41
Ani jedno, ani druhé. Správně je opravdu ­"ližina­", které není odvozeno od ­(původně ruského­) slova ­"lyže­", ale od slova ­"líha­", viz: ­"http:­/­/www.ujc.cas.cz­/poradna­/porfaq.htm­" Upřimně jsem si také nebyl jist, protože se běžně užívají obě slova.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 3.1.200719:00
Někde se ale také uvádí ono ležeti se zdrojem rovněž z jazykové poradny. Čert ví, jak to je.
Odpovědět0  0
m_s | 4.1.200716:15
Ovšem toto je názor Ústavu pro jazyk český AV ČR, takže je stejně autoritativní jako Stopařův průvodce.
Odpovědět0  0
Liborius (7) | 8.1.20077:44
OK, uznávám, že máte pravdu. Čeština je někdy záludná jako hrom... :­-­/ L.
Odpovědět0  0
El Cid (126) | 3.1.20070:35
Nemuzu si pomoct ale sehnat poradny case je opravdu umeni. Tedy az na chieftec ­- ty jsou dotazene temer k dokonalosti... Treba u recenzovaneho chassy nechapu jak muze nekdo vyrobit neco co nema misto pro vic HDD. A davat je do vic sachticek...jedine co me zaujalo je ten obrovsky vetrak :­-)
Odpovědět0  0
komisar.durex (41) | 3.1.20078:25
Sam pouzivam thermaltake armor [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

a jsem tedy maximalne spokojeny:)
Odpovědět0  0
mrsocka (3) | 3.1.20078:50
Muj favorit je pro zmenu AeroCool ExtremEngine 3T:­)
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
guzii (375) | 3.1.200710:45
Nj pánové, ale takové požadavky májí z mojeho pohledu jen někteří lidé ­- spíš řekněmě lidé věnující se takové činnosti, při které potřebují hodně místa. Když vezmete kam se prodává nejvíce pc ­(domácnosti­) ­- vzhledem ke konstrukci casu, tak je dle mě výbava odpovídající.

Mě osobně se na tomto casu líbí, že nemá dvířka jako Chieftec. Oproti ostatním má kovové mřížky před předními pozicemi­(tak jako např. CM Centurion­) a má čím zaujmout obyčejného člověka­(onen ventilátor­). Když budu skládat pc, kde záleží na tom, jestli stojí case 1k nebo 4k, tak může být tohle příjemným ekvivalentem...i když já bych ten ventilátor v bočnici nikdy nechtěl :D
Odpovědět0  0
blr (21) | 3.1.200712:37
koupil jsem si tuhle skříň a jsem nadmíru spokojen... stojí stejně jako tech chieftec a nabízí nesrovnatelně víc...

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

:o)
Odpovědět0  0
TOW | 4.1.200716:31
Já ji mám taky a taky spokojenost ­- sháněl jsem skříň, která má vypínač nahoře a tahle je jedna z mála, která ho tam má
Odpovědět0  0
Squish (13) | 4.1.200720:11
Díky za typ takovou skříň jsem dlouho hledal, bez dvíře a bočního okna a bez bočního větráku ! Cool..
Odpovědět0  0
lABIC (5) | 4.1.200720:56
Jsem taky stasnym majitelem teto case, jen me trosku zarazila absence vylisku pro prsty na bocnicich, ale to je jen nepatrna drobnost ktera zanika v prednostech teto bedny.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.